Ge bort något och få varumärkeskännedom tillbaka. Presentreklam är ett sätt att synliggöra ditt varumärke.
Presentreklam är det vanligaste namnet på gåvor som företag ger till affärskontakter och anställda. Presenten har vanligtvis en tryckt logotyp eller annat budskap, vilket innebär att du ger bort något, men får betalt genom att ditt budskap exponeras. Ökad exponering leder i sin tur förhoppningsvis till ökad igenkänning av ditt varumärke.
Presentreklam som särskiljer dig från konkurrenterna
För att förtydliga kopplingen till ditt varumärke kan du välja att profilera produkter med en koppling till din verksamhet. Vår uppmaning är att försöka vara kreativ. En inspirationskälla kan vara Lego. De tog fram tofflor som skyddar dina fötter från att kliva på legobitar. Idén var så bra att de kunde låta kunderna tävla om presentreklamen, dessutom gav den Lego uppmärksamhet i nyhetsmedierna. Genom att vara lite kreativ kan man särskilja sig från konkurrenter, men också tillföra något mer till varumärket än kännedom kring hur logotypen ser ut. Att tänka till lite kan löna sig, även om man har blygsammare ambitioner än Lego. Vi hjälper dig gärna med att diskutera och förverkliga dina idéer kring presentreklam.
Kontakta din närmsta 4Sign-aktör, vi hjälper dig hitta rätt profilering för ditt företags behov.